Alla inlägg den 27 februari 2015

Av ToKeR - 27 februari 2015 11:18

Kraftidioten


Filmen handlar om Nils som kör en snöplog och lever ett sorglöst liv i vinterparadiset Beitostølen. Men genom sin sons plötsliga död hamnar han mitt i ett drogkrig mellan norska maffian och serberna. I den här världen är han en nybörjare - beväpnad med tunga maskiner och nybörjartur.

 

Stellan skarsgård är med i denna och han är som vanligt lika bra. Filmen är spännande och en film man borde se. 

 

Betyg 3/5

 

 

 

Av ToKeR - 27 februari 2015 11:15

Min så kallade pappa 


Filmen handlar om gravida Malin har ingenstans att bo när hennes pojkvän Frank gör slut. Som sista utväg söker hon upp sin pappa Martin trots att de aldrig har träffats. Han visar sig vara en arrogant och självupptagen skådespelare. Men innan Malin hinner berätta vem hon är så drabbas Martin av en stroke. När han vaknar upp så minns han inte vem han är än mindre att han aldrig har träffat sin dotter. Malin ser då sin chans att göra om honom till den pappa hon alltid saknat. Hon lär Martin hur livet ska levas och gemensamt fabricerar de en lycklig barndom.



Jag tycker denna film är helt okej helt klart värd se. Svenska filmer blir bättre och bättre tycker jag men de har en bit kvar till hollywood. Bra handling, sen gillar jag skådisarna också :).. Se den om du har tid över i helgen!


Betyg 3.5/5


 

Ovido - Quiz & Flashcards