Alla inlägg under april 2015

Av ToKeR - 30 april 2015 22:35

The wolf of wall street


Filmen handlar om en aktiemäklare i New York vägrar att ta del av ett stort värdepapper- bedrägeri. Om korruption på Wall Street med anknytningar till maffian.


 
En helt ok film men rätt sjuk om man tänker efter. Att en person kan komma på en sådan sak och sen svindla så mycket pengar från personer. Ja det är sjukt!. Gillar hur man spelar ut filmen och hur han som det handlar om gör. Så helt klart en film ni måste se!
 
Betyg 4/5
 
 
Av ToKeR - 30 april 2015 22:32

Lone Survivor


Filmen handlar om den misslyckade operationen i juni 2005 som gick under kodnamnet Operation Red Wing. Fyra medlemmar av SEAL Team 10 hade i uppdrag att tillfångata den ökända Talibanledaren Admad Shad.


Jag tycker detta är en av de bättre som Mark Wahlberg gjort. Han spelar mycket bra och jag älskar verklighets baserade filmer. Bra action och man kan inte slita sig från denna.En film du måste se snarast om du inte sett den!


Betyg 5/5


 


 
Av ToKeR - 30 april 2015 22:28

Jack Ryan shadow recruit 


Denna film handlar om en ung, hemlig CIA-analytiker vid namn Jack Ryan avslöjar en rysk plan att störta den amerikanska ekonomin med en terroristattack.
 
Jag gilla denna filmen, bra action och det händer hela tiden något. Bra story och bra skådisar. GIllar du action så är detta en film för dig. Det enda jag sakna är Tom Cruise han var i första filmen men inte i denna. 
 
Betyg 4/5
 
 

 
Av ToKeR - 30 april 2015 22:23

American Hustle


Denna film handlar om den briljanta svindlaren Irving Rosenfeld, som tillsammans med sin medbrottsling och älskarinna Sydney Prosser tvingas samarbeta med en FBI-agent för att avslöja andra bedragare, gangstrar och politiker.


Jag tyckte denna film var helt ok,men den var kanske inte min typ av film. Lite skum och så men helt ok story. Men det är sjukt man kan svindla som han/de gör.


Betyg 3.5/5


 

 
Av ToKeR - 23 april 2015 17:39

Jag har uppdaterat bloggen med lite filmer inför helgen!. Jag är ej hemma i helgen och kan inte uppdatera så jag uppdaterar den nu så ni har lite och se i helgen!.

Hoppas ni hittar något att titta på för där ligger lite av varje. 


Hoppas ni får en trevlig helg!

Ha det fint!

Av ToKeR - 23 april 2015 17:35

Frozen/frost


Filmen handlar om en profetia lägger som ett helt land i evig vinter. Prinsessan Anna slår sig samman med Kristoff, en våghalsig bergsman, och ger sig ut på en lång resa för att hitta Annas syster, Snödrottningen, och få ett slut på den iskalla förtrollningen. De möter extrem kyla, mystiska odjur och magi längs sin resa och kämpar mot elementen för att rädda kungadömet undan förstörelse.


Jag tycker denna tecknadefilm är helt underbar. Fin musik och underbar humor. Man kan bara älska snögubben som älskar solen men kan inte va i den :). Helt klart en familjefilm till helgen! Har ni inte sett den måste ni se den!.
 
Betyg 5/5
 
 
 
Av ToKeR - 23 april 2015 17:31

Hundraåringen


Filmen handlar om Alla Karlsson som efter ett långt och händelserikt liv hamnar på ett ålderdomshem i tron att det blir hans slutstation. Problemet är bara att hans hälsa fortfarande är utmärkt och dagarna blir därför alldeles för trista. När firandet av Allans hundrade födelsedag närmar sig, vilket Allan själv inte är det minsta intresserad av, tar han chansen och flyr sin tråkiga vardag.


Jag älska denna film, men jag måste säga att boken är mycket bättre. Tråkigt nog har man inte med stora delar av boken som jag tycker är viktig. Men bara att robert gustafsson är med gör filmen 100 gånger bättre. Jag gillar allt med filmen förutom att de missade delar av boken, men det snackas om en 2a. Man har iaf sytt ihop en bra film av boken och bra skådisar gör att filmen är bättre än man tror.


Betyg 4/5


 

Av ToKeR - 23 april 2015 17:28

Ride along


Filmen handlar om säkerhetsvakten Ben som går med på en 24-timmars patrull genom Atlanta med sin Polis-svåger. Syftet är att visa sig värdig att gifta sig med James syster Angela.


Jag tyckte denna var mycket rolig, en riktig action/komedi. Gillar du komedi och Ice cube så måste du se denna film!. Helt ok story och som alla andra filmer är den lite förutsägbar men ändå bra :)


Betyg 4/5


 


 
Skapa flashcards