Alla inlägg under januari 2015

Av ToKeR - 31 januari 2015 10:43

Kingsman The secret service

Denna film handlar om en superhemlig underrättelsetjänst som rekryterar en småkriminell kille med potential till sitt stenhårda träningsprogram för blivande agenter. Samtidigt dyker det upp ett hot mot världen som skapats av ett galet teknikgeni som vill förinta världen.

 

Jag tycker detta är en mycket mycket bra film, komedi och action i samma rulle är mycket trevligt.Bra skådespelare och okej handling, kunde varit lite bättre story.Detta skulle mycket väl kunna vara nya James Bond men den har en bit kvar till den Bond. Skillnaden är nog komedin och galenskapet i denna film. Men jag tycker ni ska se denna film då den är mycket bra!

 

Betyg 5/5

 

 

Av ToKeR - 28 januari 2015 23:09

Plastic

Denna film handlar om 4 killar som inte vill ha vanliga jobb utan livnär sig på kortbedrägeri. Man drar inte stora pengar tills en dag då de blir avslöjade av en gangster. Han ställer ett högt krav och killarna måste tänja på gränserna för lösa sin situation.


Jag tycker filmen är helt klart värd se, det som är kul med denna film är att det är en sann historia.


Betyg 4/5


 

Av ToKeR - 28 januari 2015 13:23

Fury

Filmen utspelar sig April 1945. Mitt under de allierades stora slutoffensiv i Europa får en rutinerad sergeant kallad Wardaddy (Brad Pitt) i uppdrag att leda en Sherman-tank, och sin fem man starka besättning, bakom fiendens linjer. Då deras tank går sönder och är underlägsna i både antal och vapenkraft har Wardaddy och hans mannar oddsen emot sig, men inget kan stoppa dem i deras hjältemodiga strävan efter att gå till attack mot själva hjärtat av Nazi-Tyskland.

 

Jag tycker filmen är helt ok, kan bli lite långtråkig när de är på samma plats större delen av filmen. Men se deras strävan att vinna mot nazityskarna är otrolig se. Bra skådespelare och välgjord film gör att den är värd se.


Betyg 3/5


 

Av ToKeR - 27 januari 2015 11:45

American sniper 

Filmen handlar om U.S Navy SEAL-soldaten Chris Kyle som är USA:s mest kända sniper genom tiderna och han åkte till Irak med ett enda uppdrag, att skydda sina vapenbröder. Hans pricksäkerhet räddade ett otal antal liv och han gick under smeknamnet Legenden. Trots att faran och att det tärde enormt på hans familj åkte han tillbaka till Irak fyra gånger. Hemma lämnade han en fru och 2 barn. Chris gjorde detta för att leva upp till mottot ”ingen soldat lämnas kvar”, men när han till slut kom hem förstod han att det egentligen var kriget han inte kunde lämna.

 

Jag kan säga detta är nog en av de bättre jag sett på mycket mycket länge. Filmen är spännande och gripande. Jag kom på mig själv flera gånger att jag var så inne i filmen att jag inte tänkte på att det var fler än jag i salongen.

Bra skådespelare och bra story tycker jag det var, Bradley Cooper som spelar Chris Kyle spelar denna roll mycket bra. 

Så vill du se en av de bättre filmerna som gjort senaste tiden se denna!.. Helt klart värd!. Jag kommer se den mer än en gång!.

 

Betyg 5/5

 

 

Av ToKeR - 26 januari 2015 10:46

State of affairs

Serien handlar om CIA-agenten Charlie som reflekterar över att ett år har gått sedan hennes fästman blev mördad av terrorister. Hon ansvarar nu över USA:s mest kritiska politiska oroshärdar. 

 

Jag tycker denna serien är helt ok. Händer lite hela tiden men man måste hänga med för det kan gå snabbt i svängarna. 

Lite annorlunda se Katherine heigl i denna roll, men jag tycker hon sköter det kanon!. Så se serien den är bra!

 

Betyg 3,5/5

 

 

Av ToKeR - 25 januari 2015 10:12

John Wick

Handlar om John som får sin hund mördad och bil stulen av ett gäng ryska gangstrar. Men det dom ryska inte vet är att dom har gjort ett stort misstag när de mörda Johns hund. John Wick är mannen som man skicka för mörda the bogeyman , med andra ord inte killen man jävlas med. 


Jag tycker denna filmen var mycket bra. Gillar man actionfilmer ska man se denna, fartfylld och just att det händer saker hela tiden gör att filmen blir bra. Gillar Keanu Reeves spelar mycket bra och man ser även svenske Mikael Nyqvist som ryss i denna film. Helt klart värd se!


Betyg 4/5


 

Av ToKeR - 23 januari 2015 08:58

The drop

FIlmen är centrerat kring en försvunnen pitbull, en wannabe-bedragare och ett mord. I denna får man se Tom hardy och Noomie Rapace i annorlunda roller än vad man kanske är van vid. 

 

Jag tycker den är okej titta på men kanske inte bästa filmen tom hardy gjort. Jag tycker man ska ge den en chans iaf men ha inte stora förhoppningar för då blir man bara besviken. Det jag kan säga är att de är bra skådisar i filmen och det gör att den blir bättre.

 

Betyg 2,5/5

 

 

Av ToKeR - 22 januari 2015 10:25

Big hero 6

Denna handlar om en pojke som är ett geni och hans stora passion för robotfights. Men han har en bror som vill att han gör något annat av sitt liv. Broren visar var han själv håller hus vilket är en robotskola som lockar den lille pojken. 

Men det kommer hända en hel del innan han kan ansluta till skolan. 


Jag tycker denna film är bra och mycket trevlig titta på. Alla disneys filmer är som vi alla vet mycket bra och denna är riktigt trevlig. Det är humor och man gör denna lite söt. En film alla kan se vuxen som barn.!


Betyg 5/5


 

Ovido - Quiz & Flashcards