Senaste inläggen
Almost Human
Scorpion
Denna serien handlar om Walter som har ett IQ på 197 och han vänner som är supersmarta. Serien är typ som criminal minds och alla såna serier, nytt case varje dag. Detta team är supersmarta och får alla möjliga uppdrag.
Jag tycker serien är helt okej lite tunn story ibland men helt ok se. Kan bli lite spännande i vissa avsnitt. Helt klart en serie värd se.
Betyg 4/5
Beck Invasionen
Filmen handlar om en död man hittas nergrävd utanför Stockholm. Becks grupp tror att mannen kan vara offer för en konflikt inom en islamistisk terrorgrupp. Spåren leder mot ett företag vilket verkar erbjuda svart arbetskraft åt Stockholms mindre nogräknade byggföretag.
Jag tyckte denna var en av de bättre av de nya de gjort. Men jag tycker fortfarande de gamla är lite bättre, då de var mer spännande tycker jag. Men i denna är gunnvald lite sig lik, han är inte den mesiga som innan utan får sina utbrott :)
Betyg 4/5
Tracers
Filmen handlar om en kille som jobbar som ett cykelbud men kommer i kontakt med ett gäng som sysslar med parkour. Samtidigt som han har en skuld till kinesiska maffia försöker han lära sig parkour och vill ta del av deras kaka.
Jag tyckte filmen var helt okej lagom lång men lite seg imellanåt. Storyn var lite tunn tyckte jag men den höll intresset uppe iaf. Så jag tycker du ska ge den en chans iaf.
Betyg 3/5
Draft day
Filmen handlar om Sonny Weaver Jr, som är general manager för Cleveland Browns,han försöker lägga händerna på förstavalet i den stundande NFL-draften. Men får lite problem och lösa.
Jag gilla denna film då jag kan tänka mig det är så IRL, sedan gillar jag Kevin Costner som skådis. Det händer mycket mer än vad man tror i denna film. Så har du tråkigt se denna.!
Betyg 4/5
The purge: Anarchy
Ett ungt par kämpar för att överleva på gatorna efter att deras bil går sönder precis när den årliga utrensningen börjat.
Jag tycker fimen är spännande och rätt hemsk med tanke på om man skulle haft något sådant IRL. Gillar du lite skrämmande filmer och så är detta en film för dig. Det har kommit ut 2 filmer så gillar du ena se den andra också.
Betyg 3/5
Chef
Denna film handlar om kocken Carl Casper som plötsligt säger upp sig från en fin restaurang i Los Angeles efter att ha vägrat kompromissa med sin kreativa integritet finner han sig plötsligt utan vare sig jobb eller plan. Han flyttar till Miami där han slår sig samman med sin exfru, sin vän och sin son och köper en food truck. På gatan hoppas Carl kunna återfinna sin passion för matlagning – och därmed sin hunger efter både livet och kärleken.
Jag gilla denna filmen skarpt en smårolig och trevlig film. Det är väl allas dröm starta något och få det rulla på som bara den!.Denna film är lite så också att inget är omöjligt. Se den du blir inte besviken.
Betyg 4/5
The good lie
Filmen handlar om en verklighetsinspirerat feelgood-drama med Reese Witherspoon som får oss att förstå hur viktigt det är att våga släppa in människor vi inte känner i våra liv och att ta risker. Oscarvinnaren Reese Witherspoon spelar Carrie Davies, en stressad arbetsförmedlare som utses till att hjälpa de tre nyanlända bröderna Mamere, Paul och Jeremiah från Sudan att komma in i det amerikanska samhället så snabbt och smidigt som möjligt.
Jag tycker denna film är mycket bra dels är det en drama och sen en komedi. Man fick många garv av denna film så har du inte sett denna se den. Jag älskar verklighetsinspireade filmer då det är äkta och inte påhittat. Sen tycker jag dessa killar i filmen spelar mycket bra också vilket kanske kan glömmas bort när de har Reese Witherspoon med i filmen.
Betyg 5/5
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
7 |
8 |
9 |
10 | 11 |
12 |
13 |
|||
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
|||
28 |
29 |
30 |
31 |
||||||
|