Inlägg publicerade under kategorin Filmer och serier
Johan Falk Lockdown
FIlmen handlar om en attack som sker inne i det stora polishuset i Göteborg, och polisledningen försätter omedelbart byggnaden i "lockdown". Ingen får komma in eller ut. Nästan samtidigt startar en stor rättegång i byggnaden bredvid. Det är Seth Rydells ärkefiende Vijay Khan som begärt omprövning av sin dom då det framkommit att GSI använt sig av möjligtvis olagliga metoder.
Jag tycker detta är en av de bättre nyare som kommit, spännande och nu är slutet nära!. Nu ska man knyta ihop säcken och få ett bra slut. Jag älskar dessa filmer så det kommer bli lite tråkigt när de tar slut nu. Helt klart värda se allihopa!.
Betyg 5/5
The gunman
Filmen handlar om den internationella spionen Martin Terrier bestämmer sig för att dra sig tillbaka med kvinnan han älskar. Men när hans uppdragsgivare vägrar släppa honom hamnar paret i uppdragsgivarens mordlystna sikte.
Jag hade stora förhoppningar på denna men blev lite besviken. Filmen är mycket bra men trodde mer om den. Var en hel del action men jag tyckte storyn var lite seg. Men helt klart värd och se!.
Betyg 4/5
Johan Falk Blodsdiamanter
Filmen handlar om GSI som följer upp ett vapenspår som leder rakt in kavkazmaffians högkvarter på västkusten. GSI-medlemmen Niklas Saxlid är den i gruppen som är specialist på undercover-verksamhet och han har nästlat sig in i kavkazernas verksamhet. Men plötsligt händer något och Niklas försvinner!
Jag tyckte det var sjukt jobbigt när filmen tog slut, NU är det spännande och denna var riktigt bra. Detta var troligen en av de bättre Falkfilmerna enligt mig. Den har allt spänning action och ett slut som gör att man vill se mer!.
Det blir lite tråkigt när dessa filmerna är slut, då jag tycker dessa är nog en av de bättre svenska filmerna som gjorts!
Så nu har ni helgen räddad med lite Falkfilmer!
Betyg 5/5
Johan Falk Tyst diplomati
FIlmen handlar om Johan Falks kollega från säkerhetsbranschen, Pernilla Vasquez, dyker oväntat upp när Göteborgspolisens specialenhet GSI är på spaning uppe i Stockholm. Det egendomliga är att Pernilla verkar lotsa några misstänkta terrorister, förser dem med avancerade vapen, för att i centrala Stockholm mörda en diplomat. Men väldigt lite är vad det ser ut att vara när händelserna sätts i rullning. Samtidigt ökar de inre spänningarna i Seths Rydells gäng när hans gamle ungdomsvän och gängets andreman sen urminnes tider, Jack Rolander, mer och mer misstänker att Seth samarbetar med polisen.
Jag tyckte inte denna var lika bra som förra Falk filmen men som ni vet är dessa favoriter hos mig. Ser fram emot resten och hur allt slutar. Denna film var inte lika spännande om förra och det kändes som man gjorde denna för man skulle. Men jag tror att man knyter ihop säcken mycket bra i slutänden.
Betyg 4.5/5
Johan Falk Ur askan i elden
FIlmen handlar om Johan Falk (JAKOB EKLUND) som följer med hustrun till en död maffiaboss till Lettland för att där försöka lösa en gåta som gäckat honom i flera år. Det Johan finner i en stuga utanför Riga chockar inte bara honom utan även GSI:s nye chef Sophie Nordh (MELIZ KARLGE) och den förre chefen Patrik Agrell (MIKAEL TORNVING). I samma veva släpps de flesta av Rydellgängets originalmedlemmar ut från ett långt fängelsestraff. Tillsammans med nyrekryteringar på anstalterna går nu Seth Rydells (JENS HULTÉN) gäng från tre till tjugotre medlemmar över en natt. På den vilda muckarskivan i Rydells nya lokaler, där alla är samlade, sker ett våldsamt attentat. Plötsligt blir allt väldigt personligt. Och ännu mer så för Johan Falk och GSI när de inser att de drabbats av en helt ny typ av fiende. JOHAN FALK – UR ASKAN I ELDEN är den första av fem nya filmer i den stenhårda och intensivt spännande historien om Göteborgspolisens specialstyrka GSI. Även denna sista säsong är inspirerad av verkliga händelser, brottsfall, infiltratörer och poliser.
Jag älskar dessa filmer men tyvärr ser vi nu ett slut på denna underbara filmserie. Tyvärr är ju inte Jeol k med i de sista filmerna. Men denna är mycket bra, lika bra som de andra Falk filmerna. Gillar man dessa är du tvungen se de sista 5 filmerna. Det är mycket spännande och det blir dramatiskt i de nästkommande filmerna.
Betyg 5/5
Jurassic World
Filmen handlar om John Hammonds dröm om en nöjespark med levande dinosaurier och äntligen har den förverkligats. Arbetet med genetiskt material har givit forskarna mer kunskap om de förhistoriska jättedjuren än de kunnat drömma om. Nu har de förstått så mycket om utvecklingen att de törs undersöka hur den skulle fortsatt om inte en meteorit satt punkt för dinosauriernas välde ...
Jag har sett alla Jurassic och jag måste säga de är mycket bättre än man tror de ska vara. Denna Jurassic World är mycket bättre än jag trodde den skulle vara. Alla effekter och hur de gjort dinusarierna är otroligt coolt. Måste säga Steven S är otrolig på göra filmer!
Betyg 4/5
Chappie
Daredevil
Serien handlar om en man vid namn Matthew Murdock som blir blid när han är liten, som blir advokat och bekämpar brott. Som blind kämpar han mot skurkar på nätterna och på dagarna är han advokat. Hans bästa vän och kollega vet inte vem han egentligen är.
Jag gillar denna serien då det hela tiden händer saker. Man måste hänga med för inte tappa bort sig. Serien är rätt spännande.
Betyg 4/5
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
7 |
8 |
9 |
10 | 11 |
12 |
13 |
|||
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
|||
28 |
29 |
30 |
31 |
||||||
|