Inlägg publicerade under kategorin Filmer och serier
I nöd och lust
Ja tyckte filmen var okej lite småseg och så men typisk sådan film. Många kända skådisar är med i denna filmen vilket kanske gör den lite bättre än vad filmen är. Hel okej komdi se men inte den bästa filmen jag sett.
Betyg 2.5/5
Get hard
Filmen handlar om en affärsman som anlitar en tuff kille så han kan lära sig att överleva hans kommande fängelsestraff.Men det är kanske inte riktigt som han trott och velat det var.
Jag tycker denna filmen är störtskön just skådisarna gör denna filmen riktigt bra. Har du inte sett denna innan och gillar komedi MÅSTE du se den. Samma som Wedding ringer 2 filmer ni måste se.!. Många skratt och tråkigt nog går tiden för fort i dessa filmerna.
Betyg 5/5
Big Trouble in little china
Filmen handlar om när lastbilschauffören Jack Burton gick med på att köra sin vän Wang Chi till flygplatsen för att plocka upp dennes flickvän, så hade han aldrig räknat med att bli involverad i en övernaturlig kamp mellan gott och ont. Wangs flickvän har nämligen "smaragdgröna" ögon, vilket gör henne till det perfekta bytet för en odödlig trollkar vid namn Lo Pan. Lo Pan måste nämligen gifta sig med en kvinna med gröna ögon för att kunna återfå sin fysiska kropp. Nu måste Jack rädda Wangs flickvän från Lo Pan och ta tillbaka sin stulna lastbil. Men hur ska han kunna besegra en fiende utan fysisk kropp?
Jag tycker denna är okej en gammal klassiker. Men när man ser den idag så är den LÅÅÅNGt från vad man kunnat göra denna film idag. Den är lite B men rätt kul se ändå. Har du tråkigt en kväll se den :)
Betyg 2.5/5
Narcos
Denna serien handlar Pablo Escobar den store knarkkungen. Man följer han hur han får sitt emperie och hur han mutar allt och alla.
Jag tycker denna serien är intressant men rätt skrämmande då det är en verklig händelse. Bra skådisar och man får se hur det går till. Sjukt men är man intresserad måste du se denna serien.!
Betyg 3.5/5
Avengers Age of ultron
Filmen handlar om när Tony Stark försöker starta ett fredsbevarande program går det snett. Jordens framtid är hotad och Iron Man, Captain America, Thor, Hulk, Black Widow samt Hawkeye sätts alla nu på prov. När den onde Ultron träder fram är det upp till medlemmarna i Avengers att stoppa honom från att sätta sina planer till verket, vilket leder till ett episkt, unikt och världsomspännande äventyr.
Jag har sett alla dessa filmer med Avengers och alla utöver med thor/ironman ja ni vet. Men det är något speciellt med dessa filmer. Jag gillar de starkt, helt ok action okej story och bra skådisar!. Man samlar en hel den stjärnor i en och samma film det gillar jag!. Helt klart en film ni måste se!
Betyg 4/5
Terminator Genisys
FIlmen handlar om när John Connor, ledare för mänsklighetens motståndsrörelse mot maskinerna, skickar Kyle Reese bakåt i tiden till 1984 för att skydda Sarah Connor och säkra framtiden, leder en rad oförutsedda händelser till att tidslinjen bryts upp. Plötsligt befinner sig Reese i en ny och främmande version av det förflutna, där han finner osannolika allierade, farliga nya fiender och ett nytt uppdrag: att återställa framtiden.
Jag gillar dessa filmerna då det är mycket action och sen Arnold är speciell!. Helt klart värd se om du är Terminator fan men även ni som gillar action. Du ska se alla Terminator för förstå innebörden med Terminator :). Men helt klart en helgfilm!
Betyg 3.5/5
Hitman 47
Filmen handlar om Agent 47 som är en genetiskt framtagen yrkesmördare vars enda identitet är de två sista siffrorna i en tatuerad streckkod i nacken. Flera års forskning har resulterat i enastående styrka, snabbhet, uthållighet och intelligens. Ett storbolag är nu ute efter hemligheten bakom honom för att sätta ihop en egen armé. Tillsammans med den unga kvinnan Katia tvingas 47 konfrontera sitt förflutna vilket leder till en slutstrid med hans dödligaste fiende.
Kidnapping Mr.Heineken
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
7 |
8 |
9 |
10 | 11 |
12 |
13 |
|||
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
|||
28 |
29 |
30 |
31 |
||||||
|