Alla inlägg den 10 mars 2016

Av ToKeR - 10 mars 2016 16:59

Black Widows


Denna serie handlar om tre väninnor som tröttnar på sina odrägliga äkta män och bestämmer sig för att göra sig av med dem – allt för att få ett lugnt och fridfullt liv. Men istället dras de ner i en kriminell spiral med mord, mutor och utpressning. Samtidigt kommer mordutredningen allt närmare de tre änkorna. 


Jag tycker denna seire är helt ok, kanske inte den bästa serien som gjorts men helt ok se. Stormare spelar en hispig polis som är rätt go se. Tycker ni ska se den för själv ge er rättvis uppfattning. 


Betyg 3/5


 

Av ToKeR - 10 mars 2016 16:49

Orange is the new black


Denna serien handlar om en ung kvinna vid namn piper Chapman, som har i ungdomen smugglat knarkpengar åt sin dåvarande flickvän, Alex. Strax innan brottet blir preskriberat blir hennes roll upptäckt. Snarare än att riskera en hård dom, går hon med på att sitta 15 månader i fängelse. 


Jag älskade denna serien, dels för det var många olika typer i fängelset. Dom hoppas tillbaka under seriens gång för man ska ha en inblick i hur de hamnade i fängelset. Helt klart en serie ni måste kolla upp, vi tänkte se ett avsnitt och se hur den var men vi såg alla :)


Betyg 5/5


 


 
Av ToKeR - 10 mars 2016 16:45

Blindspot


Serien handlar om en kvinna hittas naken och utan minne i en stor sportväska mitt på Times Square i New York. Hon har hela kroppen täckt av mystiska tatueringar. FBI börjar följa kartan på hennes kropp för att avslöja en stor konspiration.


Jag gillar denna serien då den är spännande och det händer hela tiden något. Man får följa denna kvinna hur hon från inte komma ihåg något till börja minnas saker från hennes föregående liv. Helt klart en serie ni måste kolla upp.


Betyg 4/5


 


 
Av ToKeR - 10 mars 2016 16:39

Outsiders


Denna serie handlar om familjeklanen Farrell som leds av Big Foster, aka Foster Farrell (David Morse). Farrells har i generationer levt avskurna från resten av samhället, och tänker till varje pris pris försvara den laglösa värld de skapat uppe på Shay Mountain i Appalacherna. Men tvister i klan och med befolkningen i samället blir det problem.


Jag blev nyfiken på denna då en av huvudrollerna är Opie i Sons of anarchy. Jag gillar han som skådis så jag gav denna en chans. Serien börja segt men har artat sig ju längre den går. Det händer int emycket i början men efter 2-3 avsnitt händer det saker hela tiden. Helt klart en serie man ska kolla upp.


Betyg : 3.5/5


 

 
Av ToKeR - 10 mars 2016 16:36

Beck


Denna film handlar om hur tre brutala mord sker i ett hus i en stillsam förort. Offren är en före detta polis, hans fru och deras 10-årige son. Beckgruppen tar sig an fallet och upptäcker att det finns ett dolt säkerhetsrum i offrets villa, med bland annat stulna vapen. Man säkrar fingeravtryck från en kriminell som var inblandad i ett rån för 4 år sedan. Efter rånet sköt han sina kumpaner och försvann spårlöst med rånbytet på 6,3 miljoner. Frågan är hur vapen har hamnat hos den före detta polisen och vad han har för koppling till rånaren? Fallet väcker starka känslor i Polishuset och får högsta prioritet.


Jag måste säga jag älskar Beckfilmerna.De senare har blivit mer och mer spännande.Denna filmen måste jag säga är en av mina favoriter på länge. Den har en tvist som man inte trodde från början, ju längre man ser filmen ju mer upptäcker man hur det verkligen är. Ett klart måste för alla filmälskare!


Betyg 5/5


 


 
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards