Alla inlägg den 6 augusti 2015

Av ToKeR - 6 augusti 2015 23:56

Johan Falk slutet


Filmen handlar om att alla trådar knyts ihop i denna den sista GSI-filmen någonsin. Johan Falk - Slutet är den sista av fem nya filmer i den stenhårda och intensivt spännande historien om Göteborgspolisens specialstyrka GSI. Även denna sista säsong är inspirerad av verkliga händelser, brottsfall, infiltratörer och poliser.

 

Jag älskar som ni vet Johan Falk filmerna och slutet ja vad ska man säga?.Sjukt bra film som alla andra. Men slutet ja vad ska man säga?. Blev lite besviken på slutet samtidigt som man förstår hur den slutar. Men ni MÅSTE se denna film!. Helt klart en av de absolut bästa Falk filmerna!. 

 

Betyg 5/5

 

 

Av ToKeR - 6 augusti 2015 10:25

Mission impossible Rogue nation

Denna mission film handlar om Ethan och hans team som står inför sitt svåraste uppdrag hittills: att utrota Syndikatet, en internationell kriminell och mycket rutinerad organisation vars mål är att förgöra IMF (Impossible Mission Force).

 

Jag tyckte denna var bättre än jag trodde den skulle vara. Tom är Tom som ni alla vet och han är faktiskt myckte bra i denna rollen tycker iaf jag!. Sen gillar jag dessa filmerna då det är mycket action och man har en helt okej story bakom. Sen det roliga med denna filmen är att vi får se 2 svenskar  :) 

Så gillar du mission filmerna se denna också! 

 

Betyg 5/5

 

 

 

Av ToKeR - 6 augusti 2015 10:20

Unfinished Business

FIlmen handlar om en hårt arbetande småföretagare och hans två kollegor reser till Europa för att sluta den viktigaste affären i deras liv. Men vad som började som en rutinmässig affärsresa börjar snart flippa ur på varje tänkbara och otänkbara sätt.

Jag älska denna filmen störtskön komedi med Vince Vaughn. Sen de andra skådisarna är också stört sköna. Som sagt en vanlig affärsresa som flippar ut helt! Det roliga är kombon på deras team en äldre *pensionär*, en nörd/oskuld och en affärsman.Ja ni måste se denna film ni kommer älska den!.


Betyg 5/5


 

 

 

Av ToKeR - 6 augusti 2015 10:15

Big game


Filmen handlar om 13-årige Oskari som har gett sig av för att likt sina förfäder genomgå det ultimata mandomsprovet – att överleva ett dygn mitt ute i vildmarken. Beväpnad endast med sin pilbåge måste han återvända med en trofé för att bevisa att han är stor nog att klara av det hårda livet i naturen på egen hand. Men det är inte vilken dag som helst; Air Force One blir nedskjutet av terrorister och Oskari råkar hitta USAs president i en nödkapsel mitt i skogen. Nu ligger presidentens öde i Oskaris händer om de ska lyckas överleva både terroristerna som jagar dem och den finska vildmarken.


Jag tyckte denna var sjukt skön, smårolig och helt ok action. Kanske inte den bästa Samuel jacksson filmen men han är ju som han är :). Filmen seg men den tog sig ju längre filmen gick. Så helt klart en film ni måste se!


Betyg 4/5


 


 
Ovido - Quiz & Flashcards