Alla inlägg den 23 april 2015

Av ToKeR - 23 april 2015 17:39

Jag har uppdaterat bloggen med lite filmer inför helgen!. Jag är ej hemma i helgen och kan inte uppdatera så jag uppdaterar den nu så ni har lite och se i helgen!.

Hoppas ni hittar något att titta på för där ligger lite av varje. 


Hoppas ni får en trevlig helg!

Ha det fint!

Av ToKeR - 23 april 2015 17:35

Frozen/frost


Filmen handlar om en profetia lägger som ett helt land i evig vinter. Prinsessan Anna slår sig samman med Kristoff, en våghalsig bergsman, och ger sig ut på en lång resa för att hitta Annas syster, Snödrottningen, och få ett slut på den iskalla förtrollningen. De möter extrem kyla, mystiska odjur och magi längs sin resa och kämpar mot elementen för att rädda kungadömet undan förstörelse.


Jag tycker denna tecknadefilm är helt underbar. Fin musik och underbar humor. Man kan bara älska snögubben som älskar solen men kan inte va i den :). Helt klart en familjefilm till helgen! Har ni inte sett den måste ni se den!.
 
Betyg 5/5
 
 
 
Av ToKeR - 23 april 2015 17:31

Hundraåringen


Filmen handlar om Alla Karlsson som efter ett långt och händelserikt liv hamnar på ett ålderdomshem i tron att det blir hans slutstation. Problemet är bara att hans hälsa fortfarande är utmärkt och dagarna blir därför alldeles för trista. När firandet av Allans hundrade födelsedag närmar sig, vilket Allan själv inte är det minsta intresserad av, tar han chansen och flyr sin tråkiga vardag.


Jag älska denna film, men jag måste säga att boken är mycket bättre. Tråkigt nog har man inte med stora delar av boken som jag tycker är viktig. Men bara att robert gustafsson är med gör filmen 100 gånger bättre. Jag gillar allt med filmen förutom att de missade delar av boken, men det snackas om en 2a. Man har iaf sytt ihop en bra film av boken och bra skådisar gör att filmen är bättre än man tror.


Betyg 4/5


 

Av ToKeR - 23 april 2015 17:28

Ride along


Filmen handlar om säkerhetsvakten Ben som går med på en 24-timmars patrull genom Atlanta med sin Polis-svåger. Syftet är att visa sig värdig att gifta sig med James syster Angela.


Jag tyckte denna var mycket rolig, en riktig action/komedi. Gillar du komedi och Ice cube så måste du se denna film!. Helt ok story och som alla andra filmer är den lite förutsägbar men ändå bra :)


Betyg 4/5


 


 
Av ToKeR - 23 april 2015 17:25

Need for speed


Filmen handlar om street-racern Tobey Marshall som är nyutkommen från fängelset efter att ha satts dit av sin affärspartner och blivit dömd för ett brott han inte begått. Hungrig efter hämnd bestämmer sig Tobey för att köra ett race från kust till kust medan hans ex-partner har satt ett högt pris på hans huvud.


Jag gilla filmen dels för det är bilfilm och sen är storyn helt ok. Gillar du action och bilar så är detta helt klart en film för dig :). Mycket fart och action gör att filmen blir bra. Jag gillar den men det är ju så att alla tycker olika och tur är u det.
 
Betyg 4/5
 
 
Ovido - Quiz & Flashcards