Alla inlägg den 29 mars 2015

Av ToKeR - 29 mars 2015 10:53

Point break


Filmen handlar om KEANU REEVES som spelar Johhny Utah, en nyutexaminerad FBI-agent, som beslutat sig för att sätta dit ett gäng bankrånare som härjar i södra Kalifornien. Eftersom hans partner (GARY BUSEY) är övertygad om att rånarna är surfare, beslutar sig Johnny för att infiltrera surfarnas laglösa värld. Där möter han Bodhi (PATRICK SWAYZE), en karismatisk kicksökare som gör vad som helst för lite spänning, kanske till och med råna banker. De två blir goda vänner och Johnny blir allt mer influerad av Bodhi. Långsamt sugs han in i Bodhis värld, och blir, liksom surfarna, beroende av de ändlösa dagarna med surfing och nätterna med vilda fester. Han inleder till och med ett förhållande med Bodhis f.d flickvän (LORI PETTY). När Johnny börjar närma sig en lösning på fallet, får han lära sig Bodhis viktigaste läxa, om du vill uppleva den största kicken, måste du betala det högsta priset!

 

Jag gillar både patrick och keanu som skådisar så detta är en perfekt film se. Detta är en riktig klassiker för ni som inte sett så många äldre filmer. Jag tycker de gamla filmerna hade lite mer själ i sig när man ser de, man blir lite mer involverad känns det som. De nya är pang pang och så medans de äldre är mer känsla, men det är ju vad jag tycker. 

Det skulle vara kul och se vad ni andra tycker som läser min blogg. Vad tycker ni är bäst äldre eller nya filmer/serier?..

 

Betyg 4/5

 

 

Av ToKeR - 29 mars 2015 00:20

Beck Sjukhusmorden


Filmen handlar om en kvinnlig patient som avlider på ett sjukhus.Hennes son anklagar en läkare för att ha tagit livet av henne. Martin Beck och Gunvald Larsson tar sig an fallet som till en början ser ut att ha svaga grunder, eftersom sonen är en känd rättshaverist och den 80-åriga kvinnan var svårt sjuk. Men mycket tyder faktiskt på att hon bragts om livet.

 

Jag tycker filmen var helt okej men det är inte den bästa beckfilmen jag sett. Den sluta inte som jag trodde och det var inte den jag trodde var mördaren, men det brukar det iof inte vara. Fast tänker man efter noga så skulle det inte vara så svårt ta reda på mördaren.Men gillar du beck måste du se den iaf!.

 

Betyg 3/5

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards