Alla inlägg den 9 februari 2015

Av ToKeR - 9 februari 2015 01:57

Ninja Turtles


Mörkret har lagt sig över New York City. Shredder och hans ondskefulla Foot Clan har tagit ett järngrepp om allt från poliser till politiker. Framtiden ser hopplös och dyster ut tills en kvartett muterade reptilkrigare reser sig ur kloakerna för att agera i rättfärdighetens namn. Sköldpaddorna måste arbeta tillsammans med den tappra journalisten April O'Neill och hennes kameraman Vern Fenwick för att rädda staden och avslöja Shredders diaboliska planer.

 

Jag är ju ett gammalt Turtles fan sedan barnsben och har sett en hel den tecknat som barn med turtles. Jag kommer även ihåg att man gjorde några riktiga filmer också vilket var rätt kul.

Turtles är ju en klassiker och måste ses,många tycker det är löjligt att man gjorde denna film men den har sin charm.Jag tycker man ska ge den en chans och sen säga vad man tycker.!

 

Betyg 4/5

 

   

Av ToKeR - 9 februari 2015 01:39

Lucy


FIlmen handlar om en amerikansk student Lucy i Taipei som tvingas till att smuggla droger efter att ha blivit satt i en prekär situation av sin pojkvän. Hon är en av fyra som får den nyuppfunna drogen inopererad i sitt innandöme i syfte att smuggla den till Europa. Efter att ha misshandlats av en av knarkkungen Jangs män läcker substanserna ut i hennes blodomlopp, vilket förvandlar henne till en metamänniska som gradvis får tillgång till större och större del av den mänskliga hjärnan.

 

Jag tycker filmen är okej hade större förväntningar på den än den inbringa, men jag tycker bsolut den är värd se. Sen gillar jag Scarlett Johansson som skådis :). Myckt action och det händer saker i regel hela tiden. 

 

Betyg 3,5/5

 

 

Skapa flashcards