Alla inlägg under januari 2015

Av ToKeR - 10 januari 2015 12:35

Beck rum 302 en av de nya i raden Beck filmer.


Denna filmen handlar om en flicka som hittas mördad på ett hotellrum i centrala stockholm. Man upptäcker att flickan har blivit strypt.Martin Beck och Gunvald Larsson utreder fallet där spåren leder åt flera olika håll,från stans förorter till nattlivet runt Stureplan.


Jag tycker detta är en bra Beckfilm men det jag kan störa mig på i denna är att Gunvald har blivit en softis. Man är ju van vid att han är the badguy. Men i denna är han lugn, inte den Gunvald man är van vid. Men denna filmen kan ja rekommendera och gillar man Beck så blir du inte missnöjd. 


Betyg 4/5


 

Av ToKeR - 9 januari 2015 18:39

Dagens film är Taken 3 med Liam Neeson


Denna är den tredje i denna serien som är sista är det sagt.

De andra två är jätte bra. Jag tycker ni ska se de andra två och lära känna familjen. Dessa filmer är Fartfyllda med mycket action. 

Den första handlar om att dottern blir kidnappad. Den andra blir han själv och frun kidnappade men han lyckas rymma.

Den tredje handlar om att frun blir mördad och Liam blir oskyldigt anklagad för detta mord. Liam lyckas smita från polisen för att leta upp den som är skyldig. 

Filmen är spännande och det händer saker hela tiden. 


Jag persoligen gillar alla tre filmerna. Liam är en bra skådis och gör aldrig en besviken. Det är aldrig lättgöra fler än en film som är bra,men här har man lyckats. Så har du en tråkig kväll/helg se dessa 3 filmer!


Betyg 5/5


     


Av ToKeR - 8 januari 2015 13:12

En serie som jag följer och som jag tycker är helt ok. Gillar man lite övernaturligt är detta en serie för dig.


The Flash

Skådespelare: Grant Gustin, Candice Patton, Danielle Panabaker, Rick Cosnett, Carlos Valdes, Tom Cavanagh, Jesse L. Martin, Ron Wear

 

Det handlar om en kille som blir övernaturlig när något går fel på ett labb i stan. Men det man inte vet är att det inte bara är han som blir övernaturlig. Berry som han heter jobbar på polisen som analyserare och analyserar brott. Serien är småtrevlig och det är både action och kärlek. Detta är en serie för alla så ge den en chans och se vad du själv tycker.

 

Jag personligen tycker denna serien är ok titta på det händer något hela tiden. Den blir inte långtråkig eftersom det händer saker hela tiden.

Betyg 3.5/5 

 



Av ToKeR - 8 januari 2015 12:52

Denna blogg kommer handla om filmer och serier jag ser/har sett.

Så har du tråkigt och vill ha nya tips på nya/gamla filmer titta in och följ mig. Kommer skriva lite vad jag tycker och tänker om det jag ser.  Jag kommer lägga upp en ny film/serie varje dag så ni har nya tips varje dag.


Så vi kan väl börja med en film.


The equalizer med Denzel Washington

Handling : Robert McCall är en före detta hemlig specialagent som förfalskat sin egen död för att få leva ett lugnt liv i Boston. När en ung flicka vid namn Teri behöver räddning bestämmer han sig för att ge sig tillbaka in i hettan, och hamnar öga mot öga med ryska gangsters.

 

Det är en typisk film av Denzel, han är lite layback och sen kör han hårt. Hans filmer brukar vara rätt välgjorda och bra skådespel och så är denna med. Många kan nog uppleva den som one man show men sån är Denzel.

 

Filmen får 4/5

 

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards